
Відмова касирів у супермаркетах і магазинах приймати певні купюри або монети порушує чинне законодавство. За ним, покупці мають право розраховуватися банкнотами та монетами будь-якого номіналу без винятків, тож навіть якщо касир пояснює відмову неможливістю видати решту, така поведінка є неправомірною і може стати підставою для скарги керівництву торговельної точки.
Про це розповіли експерти “Захисту прав споживачів”. Вони зазначили: саме на касирів покладається обов’язок самостійно стежити за наявністю необхідної суми для видачі решти.
“Проблема відсутності здачі – не ваша відповідальність, а касира. Якщо касир продовжує стверджувати протилежне, слід звертатися до адміністрації магазину і вказувати, що касир намагається перекласти свої обов’язки на покупця“, – пояснили експерти.
Водночас, підкреслюється, вимогу пред’явити певну суму або примус до розміну великої банкноти в іншому місці слід розглядати як неправомірне перекладання співробітником магазину своїх обов’язків на покупця. Так само слід розцінювати вимогу певної суми.
Що заборонено робити охоронцям
Крім того, розповіли фахівці, у супермаркетах і магазинах охоронці часто працюють не напряму, а через сторонні охоронні фірми. Відповідно, вони:
- не є співробітниками самих торгових точок;
- не мають законного права вимагати від покупців компенсацію за пошкоджений товар.
“Охоронці не мають права вказувати, що робити з товаром. У таких випадках потрібно звертатися до правоохоронних органів”, – йдеться в повідомленні.
При цьому наголошується: якщо охоронець наполягає на оплаті, покупцеві слід наполягати на перегляді записів з камер відеоспостереження. Це потрібно для того, щоб довести свою невинність.
Втім, визнають фахівці, це не завжди дає потрібний результат. А тому в такому разі найкраще викликати поліцію.
Як повідомляв OBOZ.UA, тим часом Європа агресивно “завалює” українські супермаркети своїм сиром. За оцінками аналітиків, у вересні частка імпортного сиру на місцевому ринку рекордно зросла – до показників допандемійного періоду.
Джерело: OBOZ.UA