Протягом трьох кварталів цього року зареєстрували 1633 звернення громадян щодо порушень закону “Про функціонування української мови як державної”.

Це свідчить про активну громадянську позицію українців та їхню увагу до питань захисту державної мови, повідомив сайт уповноваженого із захисту державної мови.

Найбільше порушень стосувалися:

відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та веб-сайтів – 458 звернень;

порушень під час безпосереднього обслуговування – 272;

мови зовнішньої реклами і вивісок – 215 звернень;

сфери освіти – 118 звернень (із них 73 – порушень у навчальних закладах, 45 – в освіті дорослих);

порушень у медичних закладах – 96 звернень.

Скарги також надходили щодо порушень у сферах медіа (61 звернення), транспорту (46 звернень), культури (48 звернень), книговидання (23 звернення).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найближча до української мови – не російська. Сім міфів кремлівської пропаганди

Вже котрий рік поспіль найбільше звернень надходить з міста Києва – 612 звернень (37%).

Другою за кількістю зафіксованих громадянами порушень є Одеська область – 301 звернення (18%), далі Дніпропетровська і Харківська області (133 та 130 звернень відповідно).

З Київської області надійшло 69 звернень, повідомив мовний омбудсмен.

“Хоча загальна кількість звернень зменшилася порівняно з аналогічним періодом минулого року (у 2023 році за дев’ять місяців зареєстрували 3015 звернень), це свідчить не про зниження уваги громадян до мовного питання, а про поступове покращення ситуації із дотриманням мовного законодавства”, – сказав уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.

“Особливо хочу відзначити активність громадян у відстоюванні своїх мовних прав в інтернет-просторі, сфері обслуговування та щодо зовнішньої реклами і вивісок. Це ключові напрямки, які потребують нашої постійної уваги та роботи”, – сказав мовний омбудсмен.

Джерело: Gazeta.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *