
На закиди опонентів про мою комунікацію соціальних та медичних питань, хочу пояснити, що для мене важливо підсвічувати громадськості – який вплив мають сплачені податки, наскільки ефективно вони витрачаються і як повинні позначатися на рівні та стандартах послуг, які за них надаються.
Від того, чи ми матимемо якісну і доступну медичну послугу, залежить майбутнє. і чи повернуться сюди українці.
Я вже згадував про оплату праці медиків, особливо середнього та молодшого медичного персоналу. Для цього наголошував на необхідності перерахунку вартості пакетів медичних послуг. Якщо ця вартість буде справедливою, то заклади зможуть надавати якісну послугу.
Але власне якість медичних послуг є предметом найбільших скарг серед населення. Чому так відбувається? Скажу просто і прямо: НСЗУ розкидає гроші за послуги, не завжди розуміючи – за що саме вони оплачені. Деколи в одному невеликому містечку є два заклади, які наприклад, мають реабілітаційний пакет. Один заклад залучив найкращих фахівців в команду, всіма зусиллями навчає та розвиває їх, переймає кращі практики в українських та іноземних клініках. Інший заклад був неспеціалізованим, фахівці пройшли коротке навчання, але грунтовних змін не відбулося. Формально вони обидва виконують умови для надання послуг. Але ж ці послуги зовсім різні і про це знає все невелике містечко. А керівник кращого закладу прямо говорить про те, що не може забезпечити підвищення зарплатні і боїться втратити людей. І, будемо відверті, якби був проведений контроль якості наданих послуг, то другий заклад не мав би цього пакету. А перший мав би гроші на розвиток.
Контроль якості надання медичних послуг від початку реформи вийшов якоюсь втраченою функцією. З боку НСЗУ він недостатній, плюс цей контроль мав би виконуватись незалежним органом, щоб не зосереджувати прийняття всіх рішень в одній інституції. От так вийшло, що одна частина системи збудована, а зворотній зв’язок практично відсутній.
Тому хочу нагадати, що ще на початку реформи було зрозуміло, що у державі має бути потужний контроль якості надання медичних послуг. Роки йдуть, реформа діє, гроші йдуть за пацієнтом. Але ж пацієнт не повинен ціною власного здоров’я перевіряти – чи вдало він вибрав заклад. Тому разом з колегами будемо повертатись до цього питання, поки Урядом не будуть прийняті конкретні заходи, щоб ми знали, що маємо якісну медицину.
Джерело: OBOZ.UA