Україна навряд чи відновить польоти пасажирських літаків із Києва до кінця 2025 року. Львівський аеропорт має шансів більше, оскільки для нього буде легше оформлювати льотні страховки. Але в будь-якому випадку рішення ще не прийняте, і навіть у разі отримання “зеленого світла” на фактичне повернення до роботи аеропорту “Львів” потрібно не менше 45 днів, а “Борисполя” – близько двох місяців.
Про це розповіли джерела Forbes в уряді . “Щойно буде рішення, зможемо відновити польоти зі Львова через 45 днів”, – зазначила людина, знайома з перебігом переговорів про відновлення пасажирського авіасполучення.
Коли саме можуть затвердити таке рішення, поки не відомо. “Жодних часових проміжків не встановлено“, – стверджує співрозмовник видання в одному з авіаційних відомств. За його словами, це залежить від багатьох чинників: зокрема, як літаки отримуватимуть страховки, чи буде небо достатньо захищеним тощо.
Про те, що Україна може до кінця січня-2025 відновити пасажирське авіасполучення, говорив старший партнер Marsh McLennan Кріспін Еллісон на 10-му Київському міжнародному економічному форумі (КМЕФ) 7 листопада. “Думаю, якщо нам пощастить, то в січні ми матимемо п’ять чи шість авіакомпаній, які захочуть літати… Початковий фокус – “Львів”. Сім хвилин польоту від Польщі”, – зазначав він.
Еллісон упевнений, що забезпечити механізми страхування польотів з аеропорту “Львів” буде набагато простіше, ніж із Києва, саме завдяки близькості до авіапростору ЄС. “Львів набагато безпечніший за Тель-Авів“, – впевнений Еллісон.
За словами джерел, в Офісі президента та Кабінеті міністрів все одно насамперед налаштовані на розконсервацію “Борисполя”. “Якщо спершу запустити “Львів”, то шанси, що партнери погодяться ще й на “Бориспіль” до завершення дії вєнного стану – мізерні“, – розповів на правах анонімності один із представників уряду.
Як пояснив авіаексперт, член Громадської ради Державної авіаційної служби Богдан Долінце, для запуску одного аеропорту потрібно виконати щонайменше п’ять умов. Це:
- гарантії від військових з безпеки перельотів;
- зняття заборони NOTAM на використання повітряного простору України або хоча б запровадження обмеження цієї заборони окремими маршрутами;
- приведення інфраструктури до належного стану, наявність персоналу, навченого швидко реагувати на військові небезпеки, що підтверджуватиметься сертифікатами від Європейського агентства авіаційної безпеки (EASA);
- готовність конкретних перевізників літати
До речі, кілька авіакомпаній із Північної Європи вже висловили свій інтерес розпочати польоти з України, щойно це стане можливим, розповіло джерело в уряді. “Вони домовляються з урядами своїх країн, щоб отримати додаткові захисні засоби”, – зазначив він, але відмовився назвати конкретні авіакомпанії.
В Україні ще до початку повномасштабної війни через новини про те, що Росія готує вторгнення, деякі страхові компанії ініціювали скасування рейсів до України. І це ще до ракетних атак. Тепер же отримати страховку буде ще складніше, пояснював OBOZ.UA заступник голови парламентського комітету з транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко.
Нагадаємо, раніше Міністерство розвитку громад та територій за підтримки Посольства США презентувало дорожню карту з відкриття повітряного простору України в умовах воєнного стану. “Під час війни стратегічним завданням для нас є зберегти авіаційну інфраструктуру та кваліфіковані кадри, щоб, коли настане час, ми змогли відновити цивільні польоти максимально швидко”, – розповіли тоді в міністерстві.
Як повідомляв OBOZ.UA, за словами Долінце, російські “Шахеди” не становлять загрози для цивільних літаків у повітрі через обмеження їхньої висоти, але вони можуть бути небезпечними для аеропортів. Повна заборона на польоти залишається і розглядаються лише обмежені можливості для поновлення рейсів при посиленні ППО, наголошував експерт.
Джерело: OBOZ.UA