Національна рада з питань телебачення і радіомовлення закликала медіа до коректного і професійного підходу у висвітленні процесу мобілізації і діяльності територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Про це повідомив сайт відомства.
“Ворог активно намагається сформувати в українському суспільстві негативне ставлення до процесу мобілізації, “демонізації” ТЦК та їх співробітників тощо. Мета такої діяльності – зупинити мобілізацію, розколоти суспільство, посіяти паніку і розбрат, і таким чином знизити обороноздатність нашої країни”, – повідомила Національна рада.
За даними проєкту з медіаграмотності “Фільтр”, РФ заклала у російському бюджеті на пропаганду $1,6 млрд. Переважно інформаційні зусилля країни-агресора спрямовані на українську аудиторію, повідомляють.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Генштаб назвав напрямок, де найбільше ворожих атак
Національна рада повідомила, що російська пропаганда намагається:
просувати через медіа дезінформацію, пов’язану із мобілізаційними процесами у нашій країні;
маніпулювати громадською думкою, прагнучи дискредитувати українські державні інституції та армію;
дезорієнтувати і залякати населення, розколоти суспільство через вигадані суперечки та вигадливі наративи дезінформації і, як наслідок, знизити міжнародну підтримку України.
“Українські медіа – єдині, хто може відігравати ключову роль в інформуванні суспільства щодо важливості процесу мобілізації, а також запобіганню спекуляції та фейків довкола неї”, – заявили.
Національна рада закликала українські медіа:
дотримуватись професійних стандартів, ретельно вивчати джерела, зокрема й при цитуванні іноземних ресурсів, достовірність і походження будь-якої інформації, особливо пов’язаної із мобілізаційними процесами і військовими діями;
навіть у разі висвітлення якогось суперечливого випадку затримання людини представниками ТЦК варто максимально обережно використовувати цитати, бо емоційні висловлювання у таких випадках є природніми, але їх поява у медіа з поширенням перекручується і надає їм перебільшеного значення;
розуміти, що більшість повідомлень про неприємні факти приходять з соцмереж, де важко перевірити і сам факт, і тим більш обставини події, особливо з урахуванням активності ворога – тому фактчекінг є непорушною основою якісного інформування.
Джерело: Gazeta.ua