
Компанія, яка виграла у Сервісного центру МВС тендери на сотні мільйонів гривень, тепер офіційно належить мешканцю невеличкого містечка в Узбекистані. Новий власник відомої в вузьких колах компанії “Автомотознак”, ймовірно, – “лось-іноземець” (підставні особи-іноземці, які оформлюють на себе в Україні проблемні активи). Одразу після переоформлення на іноземця фірма отримала космічні штрафи від АМКУ за змову під час проведення торгів.
А напередодні поліція розслідувала організацію корупційної схеми, яка, за версією слідства, мала допомогти “Автомотознаку” вигравати в державних торгах.
OBOZ.UA дослідив діяльність “Автомотознака”, поговорив з колишніми офіційними власниками ТОВки та виявив величезну сіру імперію. Створена система дозволяє ділкам купувати начебто надійні компанії, вигравати в державних тендерах, а потім переоформлювати проблемні активи на іноземців та не платити борги.
Що вдалось встановити:
- “Автомотознак” виграв державні тендери (переважно в Сервісного центру МВС) більш ніж на 500 млн грн. Основна кількість тендерів – до 2022-го;
- у поліції розслідували корупційну схему за участю своїх колег, яка начебто допомагала “Автомотознаку” та ще низці компаній вигравати тендери Сервісного центру МВС на поставку автономерів без реального конкурсу;
- АМКУ встановив, що “Автомотознак” вигравав тендери з порушенням закону. На компанію наклали штрафи розміром в десятки мільйонів гривень;
- напередодні накладання штрафу Володимир Волинчук переоформив компанію на узбека Улугбека Кіргізбоєва. Ймовірно, останній – “лось-іноземець”(іноземці, на яких оформили в Україні від 30 проблемних компаній);
- Волинчук купив “Автомотознак” у Володимира Пальчика та Валерія Резніка. Ці двоє – засновники цілої імперії: Пальчик заснував майже 2 тис. компаній, а Резнік – більше 1,6 тис.;
- одразу після купівлі компанії вона почала вигравати в величезних тендерах;
- 14 серпня 2025-го на “Автомотознак” відкрили вже третє виконавче провадження;
- імена реальних бенефіціарів цієї схеми можуть шокувати.
Улугбек та його штрафи: як компанія, яка виготовляла українцям автономери, дісталась “лосю-іноземцю”
Мешканець містечка Косонсой в Узбекистані Улугбек Кіргізбоєв – власник (щонайменше на папері) більше 30 компаній в Україні. Він яскравий приклад “лося-іноземця”. Всі оформлені на нього компанії – проблемні активи, від яких, ймовірно, поспіхом намагались позбутись колишні власники.
Улугбек в 2023-му офіційно став власником компанії “Автомотознак”. Ця фірма вигравала тендери на сотні мільйонів гривень на постачання автомобільних номерів Сервісному центру МВС. А зараз вона винна бюджету десятки мільйонів гривень несплачених штрафів. Бо, виявляється, ці тендери відбувались нечесно (АМКУ виявив порушення закону “Про захист економічної конкуренції”).
Харків’янин Володимир Волинчук 12 грудня 2023-го переоформив “Автомотознак” на Улугбека Кіргізбоєва, а вже 28 грудня, тобто менше ніж через два тижні, Антимонопольний комітет оштрафував ТОВ “Автомотознак” та ТОВ “Світлофор” на 20,6 млн грн. Як встановили в АМКУ, дві ці компанії влаштували схему на тендерах Головного сервісного центру МВС. Йдеться про закупівлі на загальну суму 920,2 млн грн (про самі закупівлі розповімо трохи пізніше).
І це далеко не єдина справа АМКУ, в якій фігурує “Автомотознак”. У грудні минулого року до згаданих компаній доєднався “Завод “Динамо-Сілейр”. Цього разу штраф становив 32,4 млн грн. “Головний сервісний центр МВС та Регіональний сервісний центр МВС в м. Києві проводили торги на закупівлю державних номерних знаків для транспортних засобів, загальна очікувана вартість торгів складала понад 600 млн грн. Під час розгляду справи АМКУ встановив, що відповідачі діяли не самостійно, а узгоджували свою поведінку, завдяки чому конкуренцію між ними було усунуто”, – йдеться в повідомленні АМКУ.
Але яким би не був штраф, тих, хто володів компанією, це не лякає. Бо зараз ТОВка належить громадянину Узбекистану, а він платити не збирається. Буквально тиждень тому, 14 серпня 2025-го, на “Автомотознак” відкрили вже третє виконавче провадження. Намагаються примусово стягнути штрафи АМКУ, але марно. Статутний капітал компанії – 100 грн, жодними активами вона не володіє, а офіційний власник (він же директор) – “лось” з Узбекистану.
Хто переоформив “Автомотознак” на узбека. Знайомтесь: Володимир Волинчук
“Автомотознак” створили ще в 2016-му, однак тоді ця ТОВка називалась “Делія Корпорейтед”. Незабаром компанію перейменували на “Автомотознак”. У 2019-му фірма почала вигравати державні тендери на постачання автономерів сервісним центрам. І в цьому ж році компанію очолив Володимир Волинчук.
Згідно з даними Youcontrol, в 2019-му компанія виграла тендери на 7,9 млн грн, в 2020-му – вже на 66,1 млн грн, в 2021-му – на 185,6 млн грн. Потік бюджетних коштів закінчився в 2022-му. Цілком можливо, що через кримінальне провадження, яке поліція розпочала в кінці 2021-го і так і не довела до завершення.
У матеріалах справи 757/61897/21-к йдеться по те, що низка компаній, серед яких “Світлофор”, “Сигнал-2007”, “Кит Груп”, “Кіт 2006”, “фірма Кит”, “Сигнал2007”, “Вторлайф”, “Кит-Плюс”, за допомогою службових осіб Міністерства інфраструктури створили корупційну схему. Організатор схеми фактично контролював всі закупівлі номерних знаків сервісними центрами.
“Організатор за попередньою змовою зі службовими особами Міністерства інфраструктури, керівниками суб`єктів приватного права та іншими учасниками (колишні працівники правоохоронних органів, державних підприємств), які сприяють в незаконній діяльності, розробили корупційну схему збагачення власного прибутку шляхом лобіювання інтересів підконтрольних суб’єктів підприємницької діяльності при проведені закупівель”, – йдеться в матеріалах справи.
OBOZ.UA вдалось зв’язатись із Володимир Волинчуком. Якщо вірити версії правоохоронців, він мав би бути в змові з організатором схеми, який сприяв виграшу в цілій низці тендерів. Однак, звісно, участь Волинчука в будь-яких схемах не доведена. Волинчук заявив, що він дійсно продав компанію громадянину Узбекистану. А той факт, що через лічені дні після продажу його ТОВка отримала мільйонні штрафи, з переоформленням, як каже Волинчук, не пов’язано. Деталі оформлення угоди він не пам’ятає. Також Волинчук стверджує, що він був реальним власником і тіньових бенефіціарів немає.
Договір з “Автомотознаком” за результатами тендерів підписував на той момент перший заступник начальника Головного сервісного центру МВС Юрій Смольянінов. Зараз він працює в “Укртрансбезпеці”. OBOZ.UA звернувся в МВС з проханням пояснити, чи проводили вони внутрішню перевірку з метою встановити, чи були порушення під час проведення тендерів за участю “Автомотознака” та на якому етапі перебуває розслідування справи 757/61897/21-к.
Як “Автомотознак” отримав Волинчук: OBOZ.UA вдалось знайти тіньову імперію
Компанія “Автомотознак” до перейменування кілька років належала Володимиру Пальчику та Валерію Резніку. Ці імена добре знають корпоративні юристи. Пальчик заснував 1996 компаній, а Резнік – 1684. Це аномальні цифри.
Навіть якщо лише частина з цих компаній зараз функціонує і має невеликий дохід, Резнік та Пальчик мали б бути в переліку Forbes. OBOZ.UA вдалось зв’язатись з Валерієм Резніком. Він не пам’ятає, чи засновував “Автомотознак”, але одразу ж зазначив, що компанія була перейменована, бо такої назви серед його ТОВок бути не могло. Дійсно, під час реєстрації для більшості компаній Резнік та Пальчик обирають нейтральні назви: “Латерс Корпорейт”, “Дейлор Консалт”, “Делія Корпорейтед”. Вже нові власники цих і сотні інших ТОВок змінювали назви на ті, що відповідали їхній діяльності.
Також Резнік зазначив, що він не є підставною особою, мовляв, компанії легально відкривав і нічого не порушував. OBOZ.UA поспілкувався з кількома корпоративними юристами. Деякі з них стверджують, що добре знайомі з діяльністю Резніка та Пальчика.
“Це такий бізнес. Вам треба ТОВка для чогось, але якщо самому створювати, то це довго і вона буде “голою”. А вам треба, щоб це був платник ПДВ, щоб була якась історія. Тоді можна купити хорошу ТОВку в таких людей. У цьому немає нічого незаконного”, – пояснює співрозмовник OBOZ.UA на умовах анонімності. Підтвердити, що Пальчик та Резнік торгують ТОВками, не вдалось.
Джерело: OBOZ.UA