
За оцінками, близько 60% експортних поставок тайванських дронів цього року опинилися в Польщі: до серпня експорт зріс приблизно до 32 млн доларів, тоді як США отримали близько 7 млн доларів аналогічних товарів. Керівники тайванських виробників повідомляють про настільки високий попит у Польщі, що розглядають створення виробничих потужностей безпосередньо в країні.
Про тенденцію пише Bloomberg, видання відзначає різке зростання торгівлі компонентами та ударно-спеціалізованими платформами з Тайваню на тлі військового попиту в регіоні. Також журналісти наводять коментарі представників компаній і галузевих експертів щодо переходу до некитайських ланцюгів постачання.
Попит обумовлений роллю дронів у поточних бойових діях та посиленими потребами сусідніх держав у сучасних системах розвідки й атаки. Польська індустрія безпілотників швидко масштабувала виробництво: виручка провідних місцевих гравців зросла в рази порівняно з довоєнними показниками, а деякі підприємства уже виходять на експортні ринки.
Тайванські постачальники, зокрема компанія Ahamani, стверджують, що через збільшення замовлень планують відкрити завод у Польщі; крім того, інші закордонні виробники звертаються по некитайські двигуни та батареї. Представники галузі кажуть, що дефіцит компонентів, не пов’язаних із Китаєм, стає ключовим фактором у рішенні про перехід постачань.
Польські фірми також диверсифікують ланцюги: деякі закуповують європейські модулі, але звертаються до Тайваню, коли європейські аналоги дорожчі або менш доступні. Компанії, що обслуговують армійські потреби, називають стратегічною перевагою близькість до України — вони можуть швидко тестувати та адаптувати системи в реальних умовах.
Державна та індустріальна підтримка у Тайбеї стимулює виробництво — субсидії на R&D і програми закупівель допомагають заводам розширюватися попри складнощі з компонентами та обережність великих гравців, пов’язаних бізнес-інтересами з Китаєм. Експерти вважають, що зростання торгових зв’язків між Польщею та Тайванем не лише допомагає Варшаві підвищити оборонну самодостатність, а й відкриває для тайванської промисловості нові експортні можливості.
Раніше OBOZ.UA повідомляв, що Китайські інженери неодноразово відвідували Росію для участі у випробуваннях та технічній розробці військових безпілотників на державному підприємстві “ІЕМЗ Купол”, яке перебуває під західними санкціями. Згідно з документами та свідченнями двох європейських чиновників із безпеки, фахівці з Китаю брали участь у проєктно-конструкторських роботах на заводі, а також у льотних випробуваннях ударних і розвідувальних дронів.
Джерело: OBOZ.UA