15 Жовтня, 2025

У Росії слідом за бензиновою кризою закриваються магазини. Одна з популярних дешевих мереж супермаркетів дивує росіян порожніми полицями. А також у країні припиняють роботу величезні гіпер- і супермаркети. Замість них з’являються маленькі магазинчики з обмеженим асортиментом продуктів. Окрім цього, в РФ зникають магазини з одягом – не встигнувши відкритися, вони вже зазнають збитків. Причина – у неплатоспроможності російського населення, яке продовжує ставати все біднішим через війну.

Детальніше про це – читайте у матеріалі OBOZ.UA.

“Магніт”: усе змели з полиць

Поки російська верхівка зайнята війною з Україною, економіка країни-агресорки продовжує повільно йти на дно.

Останніми днями в інтернеті росіяни постять фото порожніх полиць із популярного дешевого супермаркету “Магніт”. Наприклад, у республіці Комі в одному з селищ супермаркет “Магніт” є єдиною торговою точкою. Однак купити продукти у ньому останнім часом стало неможливо – полиці стоять порожніми.

У торгівельній мережі традиційно проблеми пояснюють логістикою. Щоправда, до чого тут вона, так і незрозуміло.

Проблеми “Магніту” почалися ще торік. Тоді чистий прибуток супермаркетів зменшився на 25%. Минулого року мережа закрила 31 гіпермаркет, цього – ще 10. Тепер мережа планує й зовсім позбутися великих магазинів і зробити ставку на маленькі площі на кшталт “магазин біля дому”.

І все це не від хорошого життя, а від того, що у їхніх і так небагатих покупців за останні кілька років знизилась платоспроможність.

До речі, від великих гіпер- і супермаркетів у РФ відмовляється не тільки “Магніт”. Наприклад, мережа “Перекресток” також переходить на дрібноформатні магазини – не більше ніж 400 кв. м, а у “Магніту” – 100 кв. м. Усе це знижує витрати на оренду. Цим самим шляхом йде й мережа “Лента”, адже великі площі, котрі звільнилися, вони здають у суборенду підприємцям.

У таких торгових точках покупець може обрати найнеобхідніше, часто там продають уже готову їжу та відмовляються від непродовольчих товарів. Словом, економлять на всьому, оскільки купівельна спроможність росіян сильно впала.

Знову дорожчає масло в РФ

Однак у Росії не лише закриваються магазини. Восени зникло вершкове масло. Покупці постять у соцмережах порожні полиці з дефіцитним товаром із “демократичних” супермаркетів “Магніт” і “П’ятірочка”.

Порівняно дешеве масло по 170-200 рублів (85-100 грн) змели, а ось дорожче, по 240-270 рублів (120-135 грн), ще поки лежить.

Відвідувачі магазинів дивуються: якщо дефіцит масла пояснюють нестачею молока, то чому ж полиці з сирами не порожніють.

На тлі подорожчання продуктів у Росії збільшилася й кількість крадіжок із магазинів. Тому в багатьох супермаркетах стали продавати вершкове масло, ковбасу, шоколад у спеціальних антивандальних коробках, або розміщувати за ґратами чи у холодильниках-сейфах, щоб покупець не міг взяти його сам, а звернувся до продавця.

“Під охороною” опинилися також оливкова олія, ікра, рибні делікатеси, дитяче харчування, алкоголь. Крадуть підлітки чи пенсіонери.

Масово закриваються магазини одягу

Але в Росії через кризу закриваються не лише супермаркети. Відходять у небуття й магазини одягу. Ще у 2022 році росіяни з гордістю повідомляли, що іноземні компанії одягу, які згорнули свою діяльність через напад РФ на Україну, дуже сильно пошкодують. І пачками відкривали вітчизняні бренди, сподіваючись на імпортозаміщення.

Засновниками російських брендів ставали блогери, артисти, журналісти, спортсмени, словом, усі кому не лінь. Відкривали свої невеликі цехи, ательє, шоуруми, салони.

Тепер вони так само пачками їх закривають. Можна було б пояснити цю тенденцію тим, що росіяни масово переходять на маркетплейси – покупки в інтернеті. Але у такому разі швейні виробництва зростали б і розширювалися. Однак вони теж масово закриваються. Тому що попиту на російський одяг у населення просто немає, а головне – у народу немає зайвих грошей.

Власники російських брендів старанно прикривають справжні причини фразою “втома команди”. Ще “експерти” звинувачують теплу зиму й нестабільне літо: мовляв, хутро й теплий одяг нікому не потрібні, а коли купувати сарафани й шорти, незрозуміло.

Однак, наприклад, власники російського бренду Bat Norton так і сказали ЗМІ, що економічна криза вдарила по всій індустрії. Потік клієнтів у ТЦ, де розташовані їхні магазини, знизився у 3-4 рази, виторг знизився більш ніж на 40%. Тому бренд поступово закриває власні точки.

А деякі російські виробники й зовсім оголосили про банкрутство.

Ті росіяни, у кого гроші є, будь-якими шляхами намагаються закупити одяг закордонних відомих фірм. Для цього є баєри. Або спеціально їдуть на шоп-тури в Європу та Америку. У кого грошей немає, задовольняються секонд-хендами або китайськими інтернет-магазинами. Товар там неякісний, зате дешевий.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *